Určitě jste taky několik takových situací zažili sami. Najdete webové stránky, ve kterých se ale nevyznáte, jsou pomalé a neobsahují to, co hledáte. Za svůj život jsem již pár takových taky navštívil. Pokusím se v následujících řádcích vybrat to, co mě dokáže vytočit úplně nejvíc.
· Staré kontakty
Chcete si kupříkladu ověřit nějaké informace nebo zjistit podrobnosti, tak vytočíte telefonní číslo uvedené v rubrice kontakty. Na druhém konci se vám buď ozve úplně jiný člověk, jenž nemá s vámi volanou osobou nic společného, nebo uslyšíte tón značící, že číslo vůbec neexistuje.
· Staré ceny
Mnohokrát se mi stalo, že jsem si chtěl zarezervovat ubytování a našel si ceník. Když jsem se podíval pořádně, uviděl jsem, že ceny uvedené v něm jsou 5 let staré. Nebo v horším případě ani není uvedeno, za jaký rok jsou ceny platné, a tak ve skutečnosti pak zjistíte, že byste platili i o 30 % více.
· Absence cen
Snad úplně nejhorší varianta. Dočtete se vše o produktu/nabízené službě – jaké má vlastnosti, v případě ubytování pak dopodrobna vylíčené vybavení pokoje, ale abyste se dočetli, kolik za to musíte zaplatit, to ne. Pak tedy následuje buď další zjišťování cen přes e-mail či telefon, nebo naštvaný úprk z webových stránek.
· Reklamy
Klasika. Než se „proklikáte“ všemi těmi bannery a než najdete křížky, jimiž reklamu zavřete, stihnete si vypít kafe. A když už se konečně dostanete k samotnému obsahu, „vykoukne“ na vás další inzerce.
· Neaktuální informace
Toužíte zjistit, kdy a kde váš oblíbený zpěvák nebo vaše oblíbená kapela vystupuje, místo toho však znechuceně zjistíte, že web už 5 let nikdo neaktualizoval. O to smutnější pohled to je, pokud se jedná o oficiální stránky.
· Složitý přístup na homepage
Musíte rychle najít některé informace, ale než se dostanete na úvodní stránku, blikají na vás různé plakáty, pozvánky, přičemž na první pohled nevíte, jak se „proklikat“ až k cílové stránce. Vtom se ještě samovolně spustí video, které vás vítá na stránce, ale zrušit jej je často oříšek.