K tomu, aby se některý web těšil přízni široké internetové veřejnosti, nestačí jenom tento založit a zásobit ho nějakým obsahem. Jistě, ani bez toho by to logicky nešlo, ale to je jenom nakročením k úspěchu, jehož lze na síti dosáhnout. Hlavní je totiž postarat se i o to, aby někdo tento web navštěvoval a o jeho obsah se patřičně zajímal. A aby to nebyl jen tak někdo, nýbrž aby bylo takových návštěvníků co nejvíce.
Ovšem jak přimět početné zástupy lidí, jež majitel webu nejen nezná, ale ani je nikdy v životě nepotkal a s největší pravděpodobností ani nikdy nepotká? Jak je oslovit, aby na jeho web vstoupili a zavítávali sem nejlépe i opakovaně?
Toho se už v dnešní době nedosahuje snadno. A sice proto, že je podobných výtvorů na internetu nespočetně a konkurence je tudíž příliš silná. A že by někdo nějaký nový web objevil čirou náhodou, zůstal mu věrný a nezůstal v tomto ohledu ojedinělým úkazem, to už by byla opravdu hodně velká náhoda, srovnatelná snad jedině s výhrou v loterii.
A proto je tu optimalizace pro internetové vyhledávače neboli SEO webu. Což je souhrn činností orientovaných právě na dosažení vyšší a efektivní návštěvnosti.
Co pod tento pojem spadá?
- Kontrola webu a zbavení tohoto jeho případných nedostatků.
- Vyhledání a využití těch nejpříhodnějších klíčových slov.
- Vytvoření dostatečného počtu užitečných zpětných odkazů.
- Napsání dostatku kvalitních textů, využívaných buď coby obsah tohoto webu samotného nebo jako reklama na webech jiných.
- Reklama a propagace.
Díky této optimalizaci se totiž dostává web na co nejvyšší příčky v seznamech odkazů, jež vyhledávače po zadání klíčového slova nalézají a nabízejí hledajícím uživatelům internetu. A právě tím vzrůstá i naděje na to, že bude dotyčný optimalizovaný web dostatečně využíván a bude plnit svůj účel. Čehož by se jinou cestou nejspíše nikdy nedosáhlo.