Díky ti, komunikující zákazníku
Mnoho obchodníků, především těch prodávajících prostřednictvím internetu, své zákazníky vyzývá k tomu, aby ohodnotili jejich služby jako je kvalita dodaného zboží, rychlost vyřízení poptávky, spolehlivost doručení zboží anebo jiné požadavky. A tito obchodníci moc dobře ví, proč to dělají. Zpětná vazba jejich zákazníků je totiž velice cenná. A rozhodně to není o tom, že by si chtěli sypat popel na hlavu. Jde především o to, že se snaží své služby zlepšovat, protože ten, kdo se zlepšuje, kdo inovuje a kdo svým zákazníkům nabízí stále něco navíc, ten vyhrává.
Věcné připomínky mají cenu zlata
Takže do důsledků vzato, zákazník, který svému obchodníkovi tuto zpětnou vazbu podá, a dokonce vymyslí i něco, co by bylo možné na jeho službách zlepšit, mu tím dělá lepší službu než ten, kdo jen odkývá, že bylo vše v pořádku. Z takové odpovědi totiž žádné užitečné informace nezískáte. A navíc, takový systém prospívá i užšímu vztahu zákazníků s jejich prodejci. Přece někdo, s kým se bavíte, je vám bližší než někdo, s kým jste nikdy nekomunikovali.
Řekněte, co máte na jazyku
Takže se už dále nestyďte a prostě řekněte, co máte na jazyku. Došla vám vaše zásilka poškozená a ve špatném balení? Napište svému prodejci, že by měl využívat kvalitní mailingové obálky ! Čekali jste na své zboží dlouho? Dejte mu vědět, že jeho kurýr za nic nestojí. Anebo vše dopadlo na výbornou? No tak mu neváhejte poděkovat a pochválit jej. I to ho zaručeně potěší a oceníte tak práci jeho zaměstnanců.